index.php
template-parts/item-content.php
VMO-Maatwerkmiddag: Hoogbegaafdheid 3 februari 2023 Wat is passend onderwijs voor een HB’er op een montessorischool (VO)? Welke unieke mogelijkheden en valkuilen ervaren ouders? Hoe zien hoogbegaafde leerlingen montessorionderwijs? Wat is […]
Lees meer
template-parts/item-content.php
Verdiepingsdag Hoogbegaafdheid en Montessori (vol) Dinsdag 5 april 2022 Jordan Montessori Lyceum Utrecht, Jordanlaan 3, 3706 TE Zeist. 9:00 inloop met koffie 9:30 start: hernieuwde kennismaking deelnemende scholen 10:00 Lezing […]
Lees meer
template-parts/item-content.php
Jordan speelt “Lang en gelukkig” op 14 en 15 april Komt dat zien! De eerste schoolbrede muziektheatervoorstelling van het Jordan MLU: Lang en gelukkig Jordanezen uit alle jaarlagen werken mee […]
Lees meer
template-parts/item-content.php
Handreiking Hoogbegaafdheid: docenten en mentoren Hoe bied je passend montessorionderwijs aan hoogbegaafde leerlingen? In zes jaar ervaring als HB-zorgconsulent kom ik steeds weer bij drie kernwoorden voor passend onderwijs terug: […]
Lees meer
template-parts/item-content.php
Handreiking Hoogbegaafdheid: schoolleiders Een montessorischool lijkt een ideale plek voor een hoogbegaafde, mits die natuurlijk weet wat hij/zij doet bij de keuze voor zelfstandig leren en plannen. Toch hebben veel […]
Lees meer
template-parts/item-content.php
Je bent hoogbegaafd en je zit op een montessorischool Je bent niet de enige! Maar zoals elke leerling uniek is, is ook elke hoogbegaafde uniek. Omdat hoogbegaafdheid soms voor (leer)problemen […]
Lees meer
template-parts/item-content.php
Je bent hoogbegaafd en je zit in groep 7 of 8… Kiezen voor montessori is kiezen voor zelfstandig werken Wat leuk dat je erover denkt om te kiezen voor een […]
Lees meer
template-parts/item-content.php
Mijn kind is HB en kiest voor montessori… Welkom! Hopelijk heeft je kind gekozen voor een montessorischool vanwege de wens om zelfstandig te plannen en te werken. Het verschilt heel […]
Lees meer
template-parts/item-content.php
Hoe help je een onderpresteerder? Deel 2 van het lezingenduo door Marilène Zwetsloot. Allereerst moet je een onderpresteerder weten te signaleren. Het is belangrijk niet alleen de leerling op school […]
Lees meer
template-parts/item-content.php
Top-downonderwijs in het vmo Dit is het eerste deel van een lezingduo van Marilène Zwetsloot van Praktijk voor optimaal leren en een stap verder in de richting van een antwoord […]
Lees meer